указатель этикеток  ▪  указатель имён муз. автомат  ▪  избранное  ▪  участники  ▪  помощь  ▪  о сайте  ▪ english

Главная > . . > . . > Зарубежные немаркированные > Ария

Лучшие экспонаты  |  Комментарии  |  Поиск


Ария (Опера «Тоска», акт 1)
 

 
Ария (Опера «Тоска», акт 1)
 
 увеличить       отзеркалить
 
 

подробности

на других языках: English

 Получить код проигрывателя Сохранить JPG файл Сохранить MP3 файл Печать изображения Послать электронную открытку


Базовый фондЗарубежные записи 
1471
Recondita armonia
Mons. Rosing
Содержимое зеркала:  
Дополнительная информация: Пластинка с вертикальной записью для проигрывания стальной иголкой. Пробная пластинка.
(перевод с ангийского)
Mини-дискография записи: Зарубежные немаркированные > Ария (Опера «Тоска», акт 1)
Этикетка Каталожный
Матричный
Вари-
ант
№ заказа Разрешител
Дополнительная информация
Зарубежные прочие > Зарубежные немаркированные 1471 1471
Обратная сторона пластинки (not Rosing) 1331
Наименование произведения: Ария
Язык(и) или этнос(ы): итальянский, русский | Каталожная категория: Тенор с оркестром | Жанр: Опера
Исполнитель: Владимир Розинг
Композитор, основное произведение: Джакомо Пуччини: Опера «Тоска», акт 1
Либретто (cлова): Луиджи Иллика, Джузеппе Джакоза | По мотивам: Викторьен Сарду: Драма «Тоска»
Вид аккомпанемента: Оркестр
Руководитель или дирижёр:
Место записи: Лондон? | Дата записи: 1917-1919
Скорость оцифровки:
Размер пластинки: 25 см | Размер этикетки: 84 мм
Дополнительные ключевые слова:  
Размер файла этикетки: 644.2 KB | 1168x1432 px | Размер файла MP3: 1.9 MB | 2:23 | 112 kbps x 48 kHz
Просмотров: 15482 | Загрузок этикетки: 67 | Загрузок аудио: 101
Добавлено: Adrian | 05.07.2009 19:33 | Последнее редактирование:  bernikov | 02.12.2015 02:00
Рейтинг:
9.71 (2 голосов)
 
Художественная ценность: 10.00 (2 голосов)
Коллекционная ценность: 10.00 (2 голосов)
Качество изображения: 10.00 (1 голосов)
Качество звука: 9.00 (2 голосов)
 
Найдено: 13 комментариев на 2 страницах. Показано с 1 по 10.
 
[1]  2  Вперёд  »»   На страницу: 
 
Автор Комментарий
Юрий Берников (bernikov)
Администратор
Идентификация
Сын Владимира Розинга Ричард Розинг идентифицировал эту пластинку, как копию с Vocalion, которая дважды выходила в начале 20-х годов под номерами A0103 и A0203.
  28.04.2010 04:21
Offline Профиль пользователя Послать сообщение участнику    
Adrian Hindle-Briscall (Adrian)
Эксперт

Комментарии: 552
Регистрация: 03.07.2009
Re Identification
This is interesting. But the answer may be more complicated. I have some notes about the connection between this unusual type of record groove, Marathon, and Vocalion. I'll post them here later.
  28.04.2010 07:35
Offline Профиль пользователя Послать сообщение участнику    
Александр Евгеньевич Пройдаков (horseman)
Эксперт

Комментарии: 232
Регистрация: 13.07.2010
Re: Identification
Item 49 in the Vladimir Rosing discography (Record collector, Vol 36 № 3). That is Vocalion. Recorded circa 1920 with acc. the Aeolian Orchestra. Conductor: Guthbert Whitemore. Vocalion catalogue numbers A-0103 and A-0206 (d/s). A 0103 was issued in January 1921. Rosing recorded "Recondita armonia" only one time - for Vocalion. Right speed: probably 82 rpm. Interesting and rare "advance pressing".
  12.08.2010 17:15
Offline Профиль пользователя  
Adrian Hindle-Briscall (Adrian)
Эксперт

Комментарии: 552
Регистрация: 03.07.2009
Thank you Alexander
But this record is vertically cut! And has raised rings at the edge and centre. No UK Vocalion has these. Also this is 25cm in diameter or a little over, and A-0103 and 0203 are 30cm.

It's very complicated because the MADE IN ENGLAND is in the mirror, as also on Vocalions (but also other types of record before them). Also this unusual type of cut (vertical modulation, but with a narrow groove) was used only for two labels. One is the UK firm Marathon, and the other is US Vocalion before 1920.

It could be a late unpublished Marathon (the company finished in 1916), or an early UK Vocalion recorded with this strange and obsolete cut. But that would have been madness. US Vocalion only used a vertical cut to get around patents that did not apply in England. Non-standard records not playable on normal machines were a guaranteed way to fail.

I am interested in finding a sound file of the Vocalion Recondita Armonia, as I want to check them side by side, in case there's any possibility that one is a re-recording of the other. So far I have found nobody with a copy.
  12.08.2010 19:03
Offline Профиль пользователя Послать сообщение участнику    
Adrian Hindle-Briscall (Adrian)
Эксперт

Комментарии: 552
Регистрация: 03.07.2009
I thought I was within sight of an answer about this recording. In March, someone posted a Rosing Recondita Armonia on Youtube. http://www.youtube.com/watch?v=3ktUSiZ4Q3g

So I waited for it to download (the last of four tracks). Each track comes with a title identifying the Vocalion original.

Then comes Recondita Armonia. I feel disappointed as it seems to be the same recording, as everyone seems to think.

But as I listen more, I notice that it's THIS COPY! Including the blasting noises at 01:28 which are due to groove damage. This one of the four arias has no recording identification on the title.

So I'm still looking for a recording of the published Vocalion!
  05.07.2011 22:25
Offline Профиль пользователя Послать сообщение участнику    
Adrian Hindle-Briscall (Adrian)
Эксперт

Комментарии: 552
Регистрация: 03.07.2009
A shred more evidence

This record was offered on eBay in Australia, but appears not to have sold. I have tried several times to contact the seller without success.

But at least it shows that the matrix number, missing from the discography, is 01114.
  14.05.2012 21:45
Offline Профиль пользователя Послать сообщение участнику    
Adrian Hindle-Briscall (Adrian)
Эксперт

Комментарии: 552
Регистрация: 03.07.2009
I think the eBay record failed to reach its reserve of $20 AUS. And possibly the seller would not send it outside Australia.
  15.05.2012 11:07
Offline Профиль пользователя Послать сообщение участнику    
Adrian Hindle-Briscall (Adrian)
Эксперт

Комментарии: 552
Регистрация: 03.07.2009
Different recordings
The published record and the vertical-cut test are two different recordings. They are very different and must be from different recording sessions.

I'm still trying to identify the vertical-cut test. It now looks like it must have been recorded between mid-1917 and mid-1919, and recorded by UK Aeolian Vocalion in London. It's not clear whether it was vertical cut because the UK company was recording for issue on US Vocalion (which used this format until 1919) or whether they originally planned to issue records in the UK with this format.

The problem is the matrix number 1471. I can think of one or two reasons why it could be so high, but none that seems very likely.
  08.12.2012 21:45
Offline Профиль пользователя Послать сообщение участнику    
Александр Евгеньевич Пройдаков (horseman)
Эксперт

Комментарии: 232
Регистрация: 13.07.2010
Yes, different record. For example - extra-long orchestral introduction differ from A-0103. My congratulations!
  10.12.2012 09:23
Offline Профиль пользователя  
Christian Zwarg (chrisz78)
Участник
No vertical-cut Vocalions were recorded or issued in the UK as far as is known. This must be an American recording dating from 1918. The matrix series is completely unrelated to the British one; when later, lateral-cut, American masters were released in the UK they were usually given an AM prefix for "AMerica", because the numbers overlap with the British series.

I know very few of these American vertically-cut master numbers - one major problem is that they are often invisible on finished pressings and, unlike the UK type, never printed on the labels - but mx. 1414 in the same sequence as your test pressing would be Florence Easton singing "Pace mio Dio" (issued as US-Vocalion 54017), 1631 is Giacomo Rimini doing "Serenata gelata" (US-Vocalion 30009), and 1817 is Giulio Crimi with Andrea Chenier's Improvviso (US-Vocalion 54019). All three of them date from 1918 and/or 1919.

If it should turn out that Rosing was not in the USA during this time, I'm sorry to say it cannot be him, and the test pressing is misidentified, maybe by some former owner led astray by wishful thinking. Giulio Crimi sang "E lucevan" for vertical-cut Vocalion during the same period, and it might as well be his voice heard here. At any rate, a very unstylish and vulgar performance, perhaps more fitting for the justly-forgotten barnstormer Crimi?
  12.12.2012 23:03
Offline Профиль пользователя Послать сообщение участнику http://www.truesoundtransfers.de    
 
 
[1]  2  Вперёд  »»   На страницу: 
Комментариев на страницу: 
 

О сайтеУсловия использованияКонфиденциальностьСсылкиПишите намГостевая